Projekt pośladki

Treningi Porady Motywacja Dieta

trening fitness

featured

Każda z nas marzy o pięknych pośladkach, jednak od siedzenia na nich piękne i jędrne się nie staną oczywiście. Jak dobrze wiemy żeby wyglądać jak kociak trzeba się najpierw spocić jak świnka. Ale! Żeby nasze wypociny nie poszły na marne, trzeba to zrobić z głową.

Oto kilka ważnych rad:

1. Jak zawsze wszystko sprowadza się do jedzenia. Żeby zbudować pośladki, powiększyć je trzeba wejść na nadwyżkę kaloryczną, na sucho to nawet trawa nie urośnie. Więc żyjąc na diecie 1500 kcal, liściu sałaty i suszonej śliwce nic Wam nie urośnie, jedynie go wtedy wzmacniasz i ujędrniasz.

2. Postawiłaś sobie cel – pupa jak brzoskwinia i katujesz ją codziennie na każdym treningu, błąd! Mięśnie żeby rosnąc potrzebują regeneracji, więc rób je dwa razy w tygodniu to wystarczy.

3. Musimy wiedzieć o czym mówimy, nasza pupa składa się z mięśnia pośladkowego dużego (to jeden z największych mięśni w naszym ciele) średniego i małego, więc sam trening pośladków powinien być urozmaicony. Mięśnie pośladkowe są nie tylko duże ale też silne, więc do treningu potrzebują dużego obciążenia. Ciężar pomaga w budowaniu wymarzonych pośladków. Kobiety nawet nie zdają sobie sprawy ile na co dzień dźwigają, czy to swoją torebkę, kosz z praniem, dziecko, psa czy siaty z zakupami! Tymczasem na siłowni boją się założyć obciążenie na gryf :)

4. Zmieniaj ćwiczenia! Ciało potrzebuje ciągłego impulsu, wyzwań! Wykorzystaj gumy, piłki, sztangi, kettlle. Czasem nawet nie potrzebujesz siłowni, możesz napinać mięśnie pośladków (skurcze izometryczne) nawet jadąc samochodem, stojąc w kolejce, siedząc w pracy czy w szkole na zajęciach (nie zastąpi to siłowni ale zawsze to coś ;))

5. Teraz będzie groźnie! Niby trenujemy pupę, a jednak NIE! Często wykonywane ćwiczenia tj. przysiady, wykroki, martwe ciągi rozbudowują tylko nogi :( ponieważ cały ciężar przejmują mięśnie czworogłowe, nie angażując pośladków i dwugłowych. Dzieje się tak przez złą, niedokładną technikę, przez omijanie ćwiczeń izolujących mięsień pośladkowy czy naszą genetykę (endomorficzki). Nie oznacza to jednak że nie powinniśmy w ogóle ćwiczyć dolnych partii ciała. Możemy wówczas robić ćwiczenia mniej angażujące mięśnie czworogłowe i mocniej izolować pośladek. Jednak nogi zawsze po części będą zaangażowane. I bardzo dobrze, bo trzeba robić nogi, usprawnia to krążenie limfy co pozytywnie wpływa na ich estetykę, będą jędrne, a cellulit będzie coraz mniej widoczny.

6. Badania przeprowadzone już 20 lat temu wykazały, że przy kontrolowanym opuszczaniu ciężaru występuje tak zwany ekscentryczny skurcz mięśni, który skutecznie wpływa na wzrost masy i siły mięśniowej, które w tym czasie stabilizują ciało. W większości ćwiczeń występują wszystkie trzy rodzaje skurczów: koncentryczny w fazie podnoszenia ciężaru, ekscentryczny w czasie kontrolowanego opuszczania ciężaru do pozycji wyjściowej i izometryczny w grupach mięśni, które w tym czasie stabilizują ciało. Dlatego warto świadomie wykonywać ćwiczenia.

Spraw, aby każde powtórzenie miało znaczenie! Trenuj systematycznie, jedz dobrze, a efekty przyjdą na 100%. U każdego wygląda to inaczej, niektórym szybciej innym wolniej, ale przy wykorzystaniu tych rad na pewno zbudujesz piękne i kształtne pośladki ;)

Autor: Anna Kaszuba - Trener Personalny

Napisz pierwszy komentarz

Skomentuj

Najlepsza jakość gwarantowana przez IMG S.A.